Sivut

lauantai 14. joulukuuta 2013

Marimekkojoulukalenteri, päivä 14

Olkalaukku


Minulla on myös se klasikkokokoisempi läpällinen olkalaukku (kirpparilta 4 eurolla) mutta sitä kätevämmäksi ja pätevämmäksi olen todennut tämän pienikokoisemman vetoketjullisen version. Koska tykkään siitä että laukussa on vetoketju ja pienen kokonsa vuoksi sieltä myös löytää perustavarat nopeasti (tän lisäksihän voi sitten roudata myös kassia tai reppua, heh). Ostin tämän normihintaisena kesällä 2012 ja on ollut päivittäisessä käytössä sen jälkeen. Kymmenien laukkujen naisesta musta tulikin yhden (arki)laukun nainen. 

4 kommenttia:

  1. Mä olen yhä edelleen, aina ja ikuisesti vakaasti sitä mieltä, että sen klassikko-olkalaukun (jonka nimi on vissiin Olkalaukku) vetoketjuttomuus on yksi mun elämäni suurimmista epäkohdista. Oma laukku on kulkenut koululaukkuna, laukku-laukkuna ja hoitolaukkuna, mutta aina se vetoketjuttomuus on kaivellut. Surku ja murhe! Toisen lapsen myötä se alkoi myös jäädä vähän pieneksi hoitolaukkukäytössä, tai vähintäänkin piti toisen lapsen tavarat - ts. taaperon varavaatteet vyötäröstä alaspäin ja niin päin pois - kuljettaa jossain kassissa vaunujen alla. Mä olen isojen laukkujen nainen. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä siinä on myös aavistuksen liian lyhyt hihna. Ja vetoketjuttomuus tosiaan on äärimmäisen suuri puute. Jotenkin ennen se vielä meni mutta nykyään kun kaikki meneminen ja tuleminen on sellasta hulabaloota että huh huh niin kyllä ahistaa että jotain tippuu välille.

      Poista
  2. Minä tylsä ihminen saan joka toinen vuosi Marimekon olkalaukun syntymäpäivälahjaksi. Joka toinen vuosi siksi, että kaksi vuotta se kestää päivittäisessä käytössä, kunnes jostain kohti kuluu puhki. Malleja on ollut vuosien varrella monia, mutta sitäkin mieluisampia :)

    VastaaPoista