Sivut

sunnuntai 15. elokuuta 2010

fickitifackitifuck

Tällasta ollut taas Vartissa. Olihan se lehti meillekin tullut keskiviikkona mutta heitin suoraan paperinkeräykseen kun ei niitä tule luettua, aika nopsaan kaivoin sen takas esiin :D


Jutun nettiversioon oli laitettu linkki mun blogiin. Sain hillittömän raivarin, en tajua miksi ihmeessä mutta menin suorastaan paniikkiin kun yritin etsiä jotain puhelinnumeroa mihin voin soittaa ja pyytää että vittuun se blogin osoite sieltä! Lopulta sainkin soitettua ja linkki poistettiin heti. Ja kaiken lisäksi linkki ei edes ollut kyseiseen merkintään vaan siinä tuli jotain muita merkintöjä ensin!

Ihan kiva että ovat tehneet jutun ja noin mutta en halua että muhun linkataan lehtijutuissa. Oon jotenkin lapsellinen ja vanhanaikainen kun toivon että tuollaiseen pyydettäisiin jonkinlainen lupa. Neulegraffitissa itsessään ei lue että minä olen ollut osallisena sen tekemiseen eli eikö se tarkoita että se olisi ikään kuin anonyymi, miksi sitten pitää linkata mun blogiin että "katso miten se tehtiin". Ihan kuin se muka toisi jotain lisäarvoa sille jutulle. Joo joo, tiedetään että kun nettiin jotain laittaa niin plaaplaaplaa ja joka leikkiin ryhtyy, leikin kestäköön. Mutta silti :S

Sain myös tietää että kyseinen juttu on pyörinyt Helsingissä kaikissa hiton metrojen, ratikoiden ja bussipysäkkien niissä näytöissä missä näkyy mm. säätiedotus. Jippajee, vähänkö ollaan Falinen kanssa TIETÄMÄTTÄMME oltu julkkiksia!

Jos sitä jotenkin ärsytykseltään tajuaisi olla edes imarreltu.

Siis ainut mikä tässä ärsytti oli se YKSI LINKKI. Muuten toi juttu ei häiritse, kirjotelkoot ja kuvailkoot niin paljon kuin lystää kunhan eivät oma-aloitteisesti liitä minua siihen. Ja pisteet siitä että linkki poistettiin heti kun soitin.

(Sitä paitsi se Ilmalan neulegraffiti on viime kesältä)

11 kommenttia:

  1. Eikä, siis se juttu on oikeesti pyörinyt niis näytöis.:D Vähä siistii tai sit ei..:D Hyvä et soitit tosta blogiosotteesta, onneksi mun blogiin ei oltu linkattu?

    VastaaPoista
  2. Ei ollu sun blogiin linkattu. Yritin soittaa sulle aamulla mut sulla oli puhelin kiinni. En ite tienny noista näytöistä vaikka ajelin metrollakin tänään, mutta en katsellut näyttöjä koska NEULOIN :D Mutta työkaveri infos asiasta Facebookis :D

    Siis siistii kyllä että oli niissä näytöissä, mä oon vaan niin tuohtunut siitä linkistä etten osaa riemuita tästä niin kuin ehkä pitäisi :P

    VastaaPoista
  3. Ymmärrän yskän. Muaki ahistais, jos mun blogin linkki olis jossain Metro-lehdessä tms. Vaikka kirjotanki julkisesti, niin musta on kuitenkin kivempi kirjottaa pienemmälle yleisölle. Ehkä jotkut bloggarit vois olla innoissaan ton tyyppisestä huomiosta, mut emmää ehkä kuitenkaan.

    VastaaPoista
  4. Peps: Onneksi on muitakin tällaisia siis jotka haluaa blogata siinä omassa kuplassaan ilman ylimääräistä revittelyä. Varmasti toki on niitäkin jotka olisivat aivan innoissaan.

    VastaaPoista
  5. On kyllä hieman törkeä laittaa linkki blogiisi kun neulegraffitissa ei sitä ole. Eri asia on esim. minun kohdalla kun laitan urlin työhön kiinni.

    Ylipäätään minusta on reilua infota henkilöä jota aikoo mainostaa artikkeleissa/lehdissä. Toisaalta myös toisin päin ärsyttää, ainakin mua. Jos annan haastattelun, mutta jutussa ei linkata blogiin/kerrota kuka on jutun takana. :D Mutta tämä oli eri juttu kun sua ei ilmeisemmin haastateltu tähän eli suostumusta juttuun ei ollut.

    VastaaPoista
  6. Sea: Jep, olisi eri asia jos työssä olisi urli tai nimi tai jotain tunnistetta. Mua haastateltiin viime viikolla yhteen lehteen ja sanoin etten halua blogin nimeä/osoitetta siihen ja tuota linjaa aion käyttää jos jatkossakin jonnekin haastatellaan. Käyttäkööt googlea jos kiinnostaa, en mä halua tätä mainostaa, eri asia jos täällä olisi pelkästään neulegraffiteja.

    VastaaPoista
  7. Joo, kyllä muakin ärsyttäis jos linkataan blogiin mistä helposti on tunnistettavissa kyseinen vandalisti. Vaikka (Wikipedian - ei siis se kaikkein luotettavin lähde, mutta ainoa tähän hätään löytyvä - mukaan) poliisi ei VIELÄ laske neulegraffiteja vandalismiksi, niin sitä se kuitenkin on: julkisen omaisuuden likaamista.

    VastaaPoista
  8. Joo mä mietin lehteä lukiessani, että onkohan sulla mitään osuutta asiaan (kun sä olet ainoa tekijä jonka mä tiedä, kun en ole koskaan eksynyt niiden toisten blogeihin asti). Mutta mä taidan sitten olla poikkeava, kun kyllä mun mielestä on tollasissa tapauksissa ihan asiallista linkittää blogiin. Tosin etukäteis-ilmoituksen haluaisin itsekin siitä huolimatta.

    VastaaPoista
  9. Adelheid: No voi jumalauta, vandalismi menee jo vähän överiksi :D Roskaamista se on. Onko se vandaali joka jättää ne sikspäkkuoret puistoon? Ei. Poliisin kanta on tullut esiin monissa lehtijutuissa, ovat käyneet haastattelemassa. Ei minua se huoleta että oon "rikollinen" omalla naamallani vaan se että mä en vaan yksinkertaisesti tykkää siitä että jossain Vartin sivuilla linkataan mun blogiin ilman että tiedän asiasta yhtään mitään. Anteeksi jos olin hyökkäävä, en tarkoittanut pahalla.

    Velma: Mun mielestä jos joku kiinnostuu jutun myötä neulegraffiteista, voi kirjoittaa sen googleen ja löytää tänne. Mun mielestä ei ole reilua että jos teen neulegraffitin ja joku kännykuvaa sen lehteen, käy toimittajat erikseen tonkimassa, kuka sen on tehnyt ja sitten mun selän takana vääntää linkittää siihen. Jos tahtoisin että koko maailma näkisi että se on mun, kai mä kirjottaisin nimeni siihen kylkeen. Se että kirjoitan blogia, ei tarkoita että haluaisin mainostaa tätä joka paikassa. Mun mielestä on kuitenkin ok että blogeissa linkataan blogeihin ja sehän on pelin henki ja niin kuuluukin tehdä mutta joku omakaupunki.fi ahdistaa.

    VastaaPoista
  10. Tampereen poliisi on aikakin suopea neulegraffitien suhteen, jopa poliisilaitoksella on yksi tekeleeni. He ovat sanoneet, että korkeintaan roskaamista, mutta siihenkin pitäisi saada ennakkotapaus eli jonkun pitäisi ensin tehdä rikosilmotus neulegraffiteista. :D Tampereen poliisi kyllä varmasti tietää minun nimeni ja naamani, ovella eivät vielä ole käyneet....

    VastaaPoista
  11. Sea: Niin muistelinkin :) Ja Metro Liven jutussa viime vuoden huhtikuulta oli Helsingin poliisista sanottu näin:

    "Ei siitä rangaistavaa tekoa saa oikein millään. Tavanomaiset graffitit ovat eri juttu, koska ne aiheuttavat toisen omaisuudelle vahinkoa ja puhdistaminen maksaa. Jos joku keveästi kiinnittää tai teippaa lapasen tai pipon aitaan, ne on siitä helposti poistettavissa"

    :D

    Ja niin kauan kuin meidän pihapiiri on täynnä koiran paskaa, mä en tunne huonoa omatuntoa neulegraffiteistani koska kuitenkin vähän mietin minne laitan eli en esim patsaisiin tai mihinkään pelastusrenkaisiin tms tai minnekään mikä haittaisi esim liikennettä.

    VastaaPoista