Sivut

torstai 26. elokuuta 2010

7

Kerttu haastoi, 7 "paljastusta". Musta tuntuu että aika moni muukin on minut tuohon haastanut, olen vaan jotenkin älyttömän laiska tällaisissa. Heh, siitä saakin ensimmäisen kohdan.

1) Olen äärettömän laiska jakaan tunnustuksia eteenpäin saatika välttämättä edes mainitsemaan niistä. En kuitenkaan tahdo että musta saisi jotenkin leuhkan kuvan sen takia. Mä en vaan jotenkaan ole tunnustusihmisiä. Hankala keksiä kelle ne laittaisi jne ja jotenkin vaan, en tiedä miksi, skippaan ne. Silti olen aina äärettömän onnellinen siitä jos joku minua tällä tavoin muistaa :)

(Kaivoin koneelta jotain vanhoja kuvia mihin voin viitata näissä lopuissa.)

2) Tietokoneeni taustakuva on tämä. Kuvasin sen Qstockissa muistaakseni vuonna 2008. Olin aiemmin monen Kotiteollisuuden keikan aikana kironnut kun missasin suutelot ja tuolla kertaa olin kamera valmiudessa koko viimeisen biisin ajan. En tiedä varsinaisesti että minkä takia, mutta olen pitänyt sitä taustakuvana siitä asti.


3) Olen varmaan maininnut tämän sata kertaa mutta menkööt vielä. Vihkisormukseeni on kaiverrettu "Alakkonä mua?" ja mun mielestä se vaan on niin helskatin hienoa että sitä pitää aina joka välissä hehkuttaa 8D


4) En lue naistenlehtiä. Koen aina suurta myötähäpeää koska ne on niin noloja. Jotenkin tuntuu että ne kaikki jutut niissä on niin noloja. Osaan kyllä valita ripsivärin, tyydyttää mieheni ja tiedän kaiken ravitsemuksesta muutenkin. Kampaajalla olin ihan tuskissani kun oli pakko lukea jotain Oliviaa kun ei niillä ollut esim Tekniikan maailmaa. Tosin en lue sitäkään mutta aina se jotkut Cosmopolitanit hakkaa. Tästä huolimatta (tai ei kai nämä mitenkään verrannollisia asioita ole) luen kuitenkin muotiblogeja. Ja tää nyt on ihan kauheeta mutta tykkään käyttää muotiblogi-etuliitettä kuvaamassa asioita. Esimerkiksi muotibloggarikenkäni:


Ja muotibloggariluomiväri (tosin koska tämä on Inglot eli valkkaa värisi itse, mun värimaailma ei ole muotibloggarivärimaailma vaan toi on Norsis-luomivärikombo)


Mulla on tietysti myös harmaa muotibloggarikynsilakkakin. Ja jotenkin tuntuu että muotiblogeja lukemalla pysyy pinnalla tietyissä jutuissa jotka muuten menis ohi. Sivistän itseäni siis, onhan niillä viihdearvoakin. Ja siis toki on niitäkin että ne tyypit on vaan niin mahtavia persoonia että arvostan kovasti. Sitten on myös ne hömpänpömpät.

5) VIHAAN VIHAAN VIHAAN sitä kun tyypit ottaa poseerauskuvia viljapelloissa. Ne on viljapeltoja, ei mitään perhanan kirmailualueita. Joku saa elantonsa niistä jyvistä eikä niistä saa senttiäkään kun ne on poljettu maahan! Tämä kuva on eri asia koska se on heinäpellolta ;D


6) Rakastan ysäribileitä. OIKEESTI! Tää on Pandora.


7) Kuten tiedätte, ostin viime jouluksi itselleni heräteostosjoululahjana järkkärin. Kuvaan kuitenkin automaatilla koska en ole edelleenkään jaksanut perehtyä säätöihin. Itseäni asia ei haittaa koska sillä kuitenkin tulee niin paljon parempia kuvia kuin "paskakamerallani", jos jotakuta muuta haittaa niin voi voi. Kuitenkin itse aina naureskelen muille sitä että kuvaan automaatilla ennen kuin ne ehtii ajatteleen että hitto mikä ääliö. Mutta uskon vahvasti siihen että joku päivä mä vielä alan kiinnostuun niistä kaiken maailman aukoista ja suljinajoista. Sitten minäkin pääsen pätemään!

12 kommenttia:

  1. Tuli muuten tuosta järkkärihommasta se mieleen, että mua ärsyttää varmaan kaikista eniten ihmiset, joiden mielestä kukaan, kuka ei osaa jokaista mittaa ja linssin paksuutta omasta kamerastaan ulkoa, ei omaa oikeutta kameraansa. Mä en ymmärrä mitä sillä tiedolla tekee, jos on itse tyytyväinen kameraansa ja osaa painaa edes muutamaa nappia. Ei ne kamerat kaupoista lopu vaikka ei-niin-ammattilaiset niitä ostaisi myös. (;
    Sulla on muuten tosi kiva blogi ja tykkään varsinkin kuvista. (:

    VastaaPoista
  2. Veera: Toi on niin totta! Ja siis tosiaan, ei se ole keneltäkään pois jos joku tavallinen ihminen käyttää järkkäriä! Eikä varsinkaan heidän rahoistaan pois kun se tuntuu kans olevan joku ongelma joillekin että on kallis kamera jonka ominaisuuksista ei tiedä eikä kiinnosta niin hirveesti edes tutustua kaikkeen jännään.

    Ja kiitos :')

    VastaaPoista
  3. Ihanaa että joku muukin ottaa viljapellot vakavasti! Mulle opetettiin lapsena, että toisen viljan katkominen on sama kuin veisi leivän jonkun ruokapöydästä. Sen jälkeen olenkin muutamaan kertaan löytänyt itseni kiljumasta viljapeltoturisteille :D

    VastaaPoista
  4. Inari: Joo, viljapellot on vakava asia. Meillä siis kotikotona on peltoja ja tasan se yksi polku saa mennä rantaan (kun kakarana käytiin uimassa) ja toinen perunamaalle, muuten pelloilla ei kirmailla. Eikä ainakaan missään tapauksessa toisten pelloilla! Mähän oon ihan paskana jo siitä jos koira menee pellolle vaikka käyhän ne villieläimetkin siellä mut kuitenkin :D

    VastaaPoista
  5. Sun blogi on vaan niin paras! Kiitos siitä, että sanot asiat niin kuin ne on.

    Sitä paitsi mäkin haluan järkkärin, enkä osaa aukkoja tai valotusaikoja, niin että hankinta menee ihan harakoille kuitenkin ;) Mutta saa sillä silti mahtavia kuvia, vaikkei ymmärräkään, että mitä tuli tehtyä.

    VastaaPoista
  6. Mirka: Kiitos :') Sanon joo usein asiat niin kuin ne ovat ja onhan se joskus kääntynyt mua vastaankin. Nykyään osaan tarpeen vaatiessa myös mielistellä :D Järkkärillä saa sikahyviä kuvia niillä automaattiasetuksillakin! Mun pokkarilla ainakin tuli kauhean puuroisia kuvia, voi tietysti olla etten osannut käyttää sitäkään mutta järkkärillä saa ihan jees matskua peukalo keskellä kämmentäkin :D

    VastaaPoista
  7. Ja siis hetkeäkään en ole katunut että sen ostin!!!

    VastaaPoista
  8. Kyllä mä tiedän ihmisiä, joiden järkkärin omistajuus/automaatilla kuvaaminen oikeasti häiritsee mua jonkun verran :D Mutta niissä ei ole kyse bloggareista tai sellasista, jotka oikeesti muutenkaan harrastais valokuvausta. Jotenki tuntuu että siinä tapauksessa pokkari olis ihan tarpeeks jees, mutta tietenkään ne ei oo mun rahoja jotka siihen on kulutettu.. Ja toki järkkärillä monesti saa kivempia kuvia syväterävyyden ja ite kuvien resoluution suhteen, mut ei ne aina oo parempia ku pokkarilla :) Etenki, jos tarve on oikeesti sitä et otetaan pärstästä kuvia irc-galleriaan.. Mut toki voihan järkkärin omistajuus sitten myöhemmin innoittaa opiskelemaan niitä juttuja enempi.

    Mut siis tää on lähinnä henkilökohtaista tiettyjä ihmisiä kohtaan, oonpa kauhee :D Kyllä mäkin automaatilla kuvailen, jos on zoomiputki jossa ei jaksa jokaikisen zoomauksen välissä säätää (jos pitää nopealla tahdilla ottaa kuvia, esim. urheilutilanteet). Sitte taas kiinteellä objektiivilla en osaa käyttää automaattia :D Sillä tulee muutenki mulla helposti tummahkoja kuvia, tykkään sit enempi vähän ylivalottaa.

    Kuulostan joltain snobilta mut en oo, enhän itekää osaa valokuvata kauheesti :D Ja ihan sama oikeesti muutenki, tää nyt on vaan tämmöstä märehtimistä ;)

    VastaaPoista
  9. Bubble: Tavallaan ymmärrän, kyllä mäkin sallin eri tyypeiltä eri asioita :D Tai siis että joillakin ärsyttää, joillakin ei. Tuli tosta kamera-asiasta vähän mieleen sekin että on graafinen laskin vaikka ei osaa käyttää mitään sellaisia ominaisuuksia mitä ei löytyisi funktiolaskimesta :D Mut joo, se oli mun miehen vanha laskin, en mä itse sellaista olisi ikimaailmassa ostanut xD

    Uskon että mä vielä joskus tosiaan jaksan perehtyä tohon kameraan. Mä nyt vaan yleensäkin olen melko hitaasti lämpenevä uusiin juttuihin. Mutta sillä vaan saa niin paljon parempia kuvia kuin pokkarilla. Ja siis kun kuitenkin on tällainen blogi missä tarvii olla kuvat niin oishan se ihan jees että niistä kuvista jotain näkeekin.

    Mut mut siis, ymmärrän pointtisi kuitenkin.

    VastaaPoista
  10. Onpa Lappeenrannan pojat herkkinä. :D Siulle on jotakii miun blogissa, käy kurkkaamas. :)

    VastaaPoista
  11. Anni: Juu, niin herkkiä ja suloisia tuossa :) Ja kiitos! Arvostan todella ^___^

    VastaaPoista